Egy aktív cég életében elég gyakran szükség van cégkivonat beszerzésére, felhasználására. Beszerzés előtt el kell dönteni, hogy milyen cégkivonatot igényelj, elektronikus vagy papír alapú dokumentumot.
A legkönnyebben úgy lehet meghatározni a szükséges cégkivonat formátumot, ha utánajársz, hogy milyen cégkivonat típust fogadnak el az adott ügyintézés során. Ha közhiteles cégkivonatra van szükség, akkor mindenképpen papír alapú dokumentumra lesz szükséged, mivel a közhiteles cégkivonat kizárólag papír alapon érhető el.
Ha nem írják elő a közhiteles cégkivonatot, tehát alacsonyabb hitelesítési szint is elegendő, akkor az elektronikus dokumentum a jó választás, ár és gyorsaság szempontjából egyaránt. Az elektronikus formájú cégkivonatok olcsóbbak, mint a közhiteles cégkivonat, és sokkal gyorsabban kézhez is kapod őket, mivel nem kell őket kiszállítani. Elektronikus formátumú cégkivonat esetén az igénylést követő sikeres fizetést követően azonnal küldik a cégkivonatot, e-mailben. Ide tartozik a hiteles és az e-hiteles cégkivonat is.
Az e-hiteles cégkivonat sajátossága, hogy kizárólag elektronikus formában használható fel, mivel elektronikus aláírással rendelkezik. Az elektronikus aláírás az e-Szignó nevű ingyenes programmal tekinthető meg, kinyomtatva ez a típus elveszíti hitelességét. Emiatt, ha azt mondják, hogy e-hiteles (es3-as) cégkivonatra van szükséged, akkor biztosan elektronikus formátumról lesz szó.