A cégek világában a cégkivonat az egyik olyan dokumentum, amire a legtöbb ügyintézés során szükség van. Nem csak egy cégkivonat típus létezik azonban, hanem több változat közül kell kiválasztani mindig egyet.
Általánosságban két dolog mondható el, az egyik, hogy mindig nézz utána, hogy milyen cégkivonatot fogadnak el az adott ügyintézés során, a másik pedig, hogy az ingyenes cégkivonat szinte sehol sem lesz megfelelő.
Legtöbbször hiteles cégkivonatra lesz szükség. A hiteles cégkivonat elektronikus dokumentum, pár perc alatt beszerezhető. Ez a legolcsóbb fizetős változat, de már rendelkezik hitelesítéssel. Általában a kevésbé fontos céges ügyek során fogadják el.
A következő változat a közhiteles cégkivonat, amely a legmagasabb hitelesítési szintet jelenti. Közhiteles cégkivonatot emiatt mindenhol elfogadnak, ha nem tudjuk, hogy melyik hitelesítési szintre van szükség, ezzel biztosra lehet menni. A közhiteles cégkivonat minden esetben papír alapú dokumentum.
Speciális cégkivonat típusok az e-hiteles és az Apostille cégkivonat. Az e-hiteles cégkivonatot általában banki ügyintézések során szokták elfogadni/kérni, ez egy olyan dokumentum, amely csak elektronikus formában érvényes, kinyomtatva nem használható. Az Apostille cégkivonat külföldi felhasználás esetén szükséges, külföldön ugyanis szinte biztosan nem fogadnak el másik cégkivonat típust, akkor sem, ha hitelesen le van fordítva pl. angol nyelvre. Apostille cégkivonat beszerzése előtt meg kell adni az országot, ahol fel szeretnéd használni, enélkül nem fogják kiállítani a dokumentumot.